BREAKING NEWS
latest

ΕΠΙΒΙΩΣΗ

ΕΠΙΒΙΩΣΗ

Η Αγία Αικατερίνη


Η Αγία Αικατερίνη γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Ο πατέρας της, ονομαζόταν Κώνστας ή Κέστος, και ήταν άρχοντας της περιοχής όπου και διέθετε πολλά πλούτη. Σε αυτό το περιβάλλον μεγάλωσε η Αγία Αικατερίνη μαθητεύοντας δίπλα στους καλύτερους δασκάλους λόγω της οικονομικής ευμάρειας του πατέρα της και του ανεξάντλητου πνεύματός της.

Έτσι γνώρισε την ελληνική φιλοσοφία, εμαθε γλώσσες και σπούδασε την ιατρική επιστήμη.

Το καλλιεργημένο πνεύμα της, η μεγάλη της ομορφιά και τα πλούτη της οικογένειάς της, την κατέστησαν μια από τις πιο περιζήτητες νύφες της περιοχής της. Θέλοντας να παντρευτεί κάποιον ισάξιό της δεν έκανε δεκτά τα προξενιά που της πήγαιναν.

Η μητέρα της προσπαθώντας να λύσει το πρόβλημα αυτό την έστειλε να επισκεφθεί και να συμβουλευτεί έναν χριστιανό ασκητή που ασκήτευε λίγο έξω από την Αλεξάνδρεια. Με τις συμβουλές του ασκητή αλλά και ένα όνειρο που είδε με την Θεοτόκο αποφάσισε να διδαχθεί περισσότερα για τον χριστιανισμό και να βαπτιστεί χριστιανή. Μετά την βάπτισή της είδε στο όνειρό της την Παναγία και τον Χριστό.

Η Θεοτόκος της πέρασε στο χέρι ένα δαχτυλίδι και της ζήτησε να έχει μοναδικό νυμφίο τον Υιό Της. Ξυπνώντας είδε το δαχτυλίδι στο δάχτυλό της και κατάλαβε πως δεν ήταν ένα απλό όνειρο. Από τότε αφιέρωσε την ζωή της στον Χριστό και την αληθινή θρησκεία.

Όταν επί Μαξεντίου διεξαγόταν διωγμός εναντίον των χριστιανών, η Αγία Αικατερίνη δε φοβήθηκε, αλλά με παρρησία διέδιδε πώς ο Ιησούς Χριστός είναι ο μόνος Αληθινός Θεός. Για το λόγο αυτό συνελήφθη από τον έπαρχο της περιοχής, ο οποίος προσπάθησε με συζητήσεις να την πείσει να αρνηθεί την πίστη της.

Όταν ο έπαρχος διαπίστωσε την ανωτερότητα των λόγων της Αγίας, συγκάλεσε δημόσια συζήτηση με τους πιο άξιους ρήτορες της Αλεξάνδρειας, τους οποίους όμως η Αγία Αικατερίνη αποστόμωσε. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά κάποιοι από τους συνομιλητές της Αγίας πείστηκαν για τους λόγους της και ασπάστηκαν την Χριστιανική Πίστη.

Μπροστά σε αυτή την κατάληξη, ο έπαρχος διέταξε να τη βασανίσουν σκληρά με την ελπίδα πώς η Αγία θα λύγιζε και θα αρνιόταν τον Χριστό. Όμως η Αγία Αικατερίνη έμεινε ακλόνητη στην πίστη της. Στις 25 Νοεμβρίου του 304 μ.Χ. παρέδωσε μαρτυρικά, με αποκεφαλισμό, την ψυχή της στον Κύριο ύστερα από διαταγή του επάρχου.

Το άψυχο σώμα της Αγίας μετέφεραν δύο Άγγελοι στο όρος Σινά όπου και βρέθηκε μετά από 4 αιώνες από έναν ασκητή. Ο ασκητής αυτός το μετέφερε στη Μονή όπου και βρίσκεται μέχρι και σήμερα μυροβολώντας και κάνοντας Θαύματα.

Στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!

Το είδαμε εδώ

Το Curiosity κατέγραψε αντικείμενο που αιωρείται πάνω από την επιφάνεια του Άρη (Video)


Τη φαντασία των απανταχού οπαδών των συνωμοσιολόγων έρχεται διεγείρει ένα νέο εύρημα του Curiosity της Nasa, καθώς η ειδική κάμερα του οχήματος κατέγραψε κάτι που μοιάζει με ένα αντικείμενο που αιωρείται.

Η φωτογραφία δείχνει ένα μυστηριώδες αντικείμενο, πολύ ιδιαίτερο, που φαίνεται να αιωρείται πάνω από την επιφάνεια του Άρη, και διακρίνετε ακόμα και η σκιά που αφήνει στο έδαφος.

Φυσικά η παρακάτω φωτογραφία είναι από την Nasa και μπορείτε να την δείτε ακολουθώντας τους παρακάτω συνδέσμους, και αυτό γιατί μας αρέσει να μιλάμε πάντα με αποδείξεις.

Βλέπε αρχική εικόνα της NASA


Δεύτερη φωτογραφία


Δείτε το βίντεο:



Το είδαμε εδώ

Με Πλάτωνα και Αριστοτέλη η ομιλία του Πάπα στην ΕΕ


Με αναφορές στον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, ο Πάπας Φραγκίσκος κάλεσε σήμερα 25 Νοεμβρίου 2014 από το βήμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στο Στρασβούργο, την Ευρωπαϊκή Ένωση να εργαστεί για την οικοδόμηση μιας Ευρώπης που «δεν ασχολείτα μόνο με την οικονομία, αλλά κυρίως με την "ιερότητα του κάθε ανθρώπου γύρω από τις αιώνιες αξίες".

«Η Ευρώπη χρειάζεται φροντίδα, να υπερασπίζεται και να προστατεύει τον κάθε άνθρωπο, κάθε άνδρα και γυναίκα» τόνισε ο Ποντίφικας μέσα σε θυελλώδη χειροκροτήματα.

«Ένας από τους καλύτερους πίνακες του Ραφαήλ, που βρέθηκε στο Βατικανό, είναι η Σχολή της Αθήνας» σημείωσε ο προκαθήμενος της καθολικής εκκλησίας και πρόσθεσε:

«Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης είναι στο επίκεντρο. Ο Πλάτων δείχνει προς τον ουρανό, στον κόσμο των ιδεών. Ο Αριστοτέλης δείχνει προς τα έξω, προς αυτόν που παρακολουθεί τη σκηνή, προς τον κόσμο, την πραγματικότητα. Για μένα αυτή είναι η εικόνα και η ιστορία της Ευρώπης, που συνδέει τον ουρανό και τη γη. Οι λαοί της Ευρώπης ανέκαθεν ξεχώριζαν. Ο ουρανός είναι το άνοιγμα στον Θεό και η γη αναπαριστά την πρακτική και συγκεκριμένη ικανότητα της Ευρώπης να αντιμετωπίζει καταστάσεις και προβλήματα».

Ο ποντίφικας απηύθυνε έκκληση για την προώθηση πολιτικών, που ενισχύουν την απασχόληση, αλλά κυρίως την αποκατάσταση «της αξιοπρέπειας των εργαζομένων μέσω της διασφάλισης των κατάλληλων συνθηκών εργασίας». Αναρωτήθηκε μάλιστα «τι αξιοπρέπεια μπορεί να έχει ένας άνθρωπος που δεν έχει να φάει και δεν διαθέτει τα ουσιώδη προς το ζην; Και το χειρότερο, όταν δεν έχει δουλειά, που να του δίνει την αξιοπρέπεια;».

Ο Πάπας αναφέρθηκε, επίσης, και στο θέμα των παράτυπων μεταναστών, που κατακλύζουν τις χώρες της νότιας Ευρώπης και απηύθυνε έκκληση να σταματήσει η μετατροπή της Μεσογείου σε «ένα τεράστιο νεκροταφείο».

Το είδαμε εδώ

Άγγελοι εμφανίστηκαν στο Άγιον Όρος... Δείτε την ανατριχιαστική εικόνα!


Στην φωτογραφία αυτή βλέπετε την παρουσία μικρών Αγγέλων που απεικονίζονται στην αναμνηστική φωτογραφία των προσκυνητών αυτών στο Άγιον Όρος...

Την φωτογραφία τράβηξε ένας γέροντας λέγοντας στους προσκυνητές: "Ελάτε γρήγορα να σας τραβήξω τώρα που κατεβαίνουν οι Άγγελοι".

Οι προσκυνητές  όταν εμφάνισαν την φωτογραφία, είδαν ότι πίσω τους υπήρχαν Άγγελοι...

Εύχομαι να αξιώσει ο Θεός και εμάς να ζήσουμε κάτι παρόμοιο.


Το είδαμε εδώ

Πώς θα δείτε αν σας παρακολουθούν από τον υπολογιστή σας


Η Διεθνής Αμνηστία κυκλοφόρησε ένα δωρεάν λογισμικό που επιτρέπει στους χρήστες να διαπιστώνουν εάν οι υπολογιστές τους παρακολουθούνται από κυβερνητικές μυστικές υπηρεσίες.

Το πρόγραμμα λέγεται Detekt και σχεδιάστηκε ειδικά για ακτιβιστές ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δημοσιογράφους.

«Οι κυβερνήσεις χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο εξελιγμένη και επικίνδυνη τεχνολογία που τους επιτρέπει να διαβάζουν τα ιδιωτικά e-mail καθώς και να ενεργοποιούν την κάμερα και να τα καταγράφουν» αναφέρει ο Μάρεκ Μαρτσίνσκι, στέλεχος της Διεθνούς Αμνηστίας.

Το Detekt αναπτύχθηκε από τον Κλαούντιο Γκουαρνιέρι και λανσάρεται από τη Διεθνή Αμνηστία σε συνεργασία με την Digitale Gesellschaft, την Electronic Frontier Foundation και την Privacy International.

Δείτε αν σας παρακολουθούν τον υπολογιστή εδώ.

Το είδαμε εδώ

Θεωρία επιστήμονα στο Συνέδριο Αμερικανικής Φυσικής: Η αρχαία ζωή στον Άρη αφανίστηκε από πυρηνική επίθεση


Εάν σχεδιάζετε να πάτε στο ετήσιο Συνέδριο της Αμερικανικής Φυσικής Εταιρείας στο Ιλινόις, ίσως να σας περιμένει μία μικρή έκπληξη με την τελική ομιλία της ημέρας.

Ο φυσικός πλάσματος Δρ John Brandenburg θα παρουσιάσει τη θεωρία του ότι ένας αρχαίος πολιτισμός στον Άρη αφανίστηκε από πυρηνική επίθεση από μια άλλη εξωγήινη φυλή.


Στην παράξενη θεωρία του, ο καθηγητής θα μας πει ότι αρχαίοι Αρειανοί γνωστή ως Cydonians αφανίστηκαν στην επίθεση - και τα αποδεικτικά στοιχεία της γενοκτονίας μπορούμε να τα δούμε ακόμα και σήμερα.

Από το 2011, ο επιστήμονας εκφράζει την θεωρία του ότι το κόκκινο χρώμα στον Άρη θα μπορούσε να οφείλεται σε θερμοπυρηνική έκρηξη.

Η επιφάνεια του Άρη καλύπτεται με ένα λεπτό στρώμα ραδιενεργών ουσιών, συμπεριλαμβανομένων ουρανίου, θορίου και ραδιενεργού καλίου - και αυτό το μοτίβο ακτινοβολεί από ένα θερμό σημείο στον Άρη», είπε Fox News εκείνη την εποχή.«Μια πυρηνική έκρηξη θα μπορούσε να έχει αφήσει συντρίμμια σε όλο τον πλανήτη».

Αλλά από τότε έχει προχωρήσει τη θεωρία του στο επίπεδο που ο ίδιος πλέον δεν πιστεύει ότι ήταν μία φυσική έκρηξη - αλλά μάλλον αυτό που σχεδίασε μια έξυπνη φυλή εξωγήινων.

Σύμφωνα με τον ίδιο

Το συμπέρασμα της τελευταίας θεωρίας του λέει ότι τα πυρηνικά ισότοπα στην ατμόσφαιρα του Άρη μοιάζουν με δοκιμές από βόμβα υδρογόνου και μπορεί πραγματικά να οφείλονται στον αφανισμό του πολιτισμού από μια πυρηνική επίθεση από το διάστημα. 

Ο Άρης ήταν κάποτε σαν τη Γη ακόμα και στο κλίμα του, είχε χλωρίδα και πανίδα, καθώς και μορφές ευφυής ζωής, που ήταν περίπου τόσο προηγμένες όσο των αρχαίων Αιγυπτίων στη Γη. Αυτό βασίζεται στην ανάλυση του από τις δύο περιοχές, η μία είναι της Κυδωνίας, όπου βρέθηκε το περίφημο «πρόσωπο στον Άρη» - και αργότερα απαξιώθηκε. 

Αυτό, σύμφωνα με τον καθηγητή, είναι ένα τεχνούργημα από μία αρχαία φυλή εξωγήινων. Δύο υποτιθέμενες πυρηνικές εκρήξεις αφάνισαν τον πολιτισμό στην Κυδωνία,  και μία άλλη, μικρότερη κατέστρεψε έναν πολιτισμό σε μια περιοχή που ονομάζεται Γαλαξίας-Χάος. Η θεωρία του θα μπορούσε επίσης να εξηγήσει το παράδοξο Fermi - δηλαδή γιατί, αν το σύμπαν είναι άφθονο με ζωή, δεν έχουμε ακούσει τίποτα από κανέναν ακόμα.


Προειδοποιεί, επίσης ότι πρέπει να είμαστε φοβισμένοι από μια επίθεση στον πλανήτη μας, και θα πρέπει να ξεκινήσει μια επανδρωμένη αποστολή στον Άρη για να ξέρουμε με τι είμαστε αντιμέτωποι.

Ερευνητικά κέντρα εντόπισαν την «υψηλή συγκέντρωση» του Xenon-129 στην ατμόσφαιρα του Άρη, ακόμα και το ουράνιο, και το θόριο, στην επιφάνεια του πλανήτη, εντοπίστηκαν από το Mars Odyssey της NASA.


Οι επιστήμονες έχουν ήδη επισημάνει ότι η εμφάνιση των στοιχείων αυτών δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι είναι φυσικά στοιχεία που βρίσκονται παντού. Αλλά ο καθηγητής είναι ανένδοτος ότι πρόκειται για τα απομεινάρια δύο πυρηνικών εκρήξεων στην επιφάνεια.

Τα στοιχεία που θα θέσει στην ομιλία του είναι «Αποδεικτικά στοιχεία τεράστιων Θερμοπυρηνικών εκρήξεων στον Άρη κατά το παρελθόν, η υπόθεση της Κυδωνίας, και το παράδοξο του Fermi».


Ο εμπειρογνώμονας UFO Nigel Watson, συγγραφέας του εγχειριδίου Haynes UFO είπε ότι ο καθηγητής δεν είναι ο πρώτος που προτείνει ότι ο πλανήτης Άρης  «δολοφονήθηκε» από πυρηνικές εκρήξεις.

«Αυτές οι ιστορίες και πολλές παραλλαγές από αυτά που παρουσιάζει είναι μια άποψη ότι το ηλιακό μας σύστημα ήταν το σπίτι πολλών πυρηνικών μαχών που μαίνονταν μεταξύ εξωγήινων επισκεπτών και των εποίκων. Πολλά από τα στοιχεία που έχει είναι από ερμηνεία αρχαίων κειμένων. Αν και η θεωρία του βρίσκει πιο στέρεο έδαφος από τις υπόλοιπες, εξακολουθεί να ανέρχεται σε ελλιπής και αβάσιμη και βασίζεται στο σημερινό επίπεδο ευαισθητοποίησης από τη δύναμη των πυρηνικών όπλων και τον φόβο μας για κακή χρήση τους.

Είναι μια προειδοποίηση ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε το ίδιο και με το δικό μας πλανήτη, και υπογραμμίζει την πεποίθηση πολλών επιστημόνων που δεν έχουν εντοπιστεί ευφυής ζωή αλλού στο σύμπαν, ότι θα εξαφανιστούμε μέσω καταστροφής ή αυτοκαταστροφής.

Το είδαμε εδώ

SOS: Πώς θα καταλάβετε αν φράζουν οι αρτηρίες σας


Κάθε χρόνο, χιλιάδες άνθρωποι παθαίνουν έμφραγμα του μυοκαρδίου ή πεθαίνουν από στεφανιαία καρδιακή νόσο.

Βασική αιτία είναι φυσικά οι φραγμένες αρτηρίες που εμποδίζουν τη ροή του αίματος και κουράζουν την καρδιά.

Το να μπορεί, λοιπόν, κανείς να αναγνωρίσει εγκαίρως τα προειδοποιητικά σήματα που "εκπέμπει" ο οργανισμός για να ενημερώσει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα φραγμένων αρτηριών, είναι ζήτημα ζωής και θανάτου.

Δείτε τέσσερα βασικά σημάδια που δείχνουν ότι έχετε σοβαρό πρόβλημα απόφραξης στις αρτηρίες και πρέπει να ενημερώσετε άμεσα το γιατρό σας:

Στυτική δυσλειτουργία


Οι άνδρες έχουν την τύχη να έχουν ένα ενσωματωμένο σύστημα προειδοποίησης για σιωπηλή στεφανιαία νόσο. Όταν το να επιτευχθεί η στύση είναι δύσκολο ή αδύνατο, τότε αυτό μπορεί να είναι ένα σημάδι από φραγμένες αρτηρίες στην πύελο που εμφανίζεται πολύ πριν επέλθει μια καρδιακή προσβολή. Υπάρχουν, κατά μέσον όρο, τρία έως πέντε έτη μεταξύ της έναρξης των προβλημάτων στυτικής δυσλειτουργίας και της διαπίστωσης της στεφανιαίας νόσου, χρονικό διάστημα που είναι αρκετό για να λάβετε τα μέτρα σας.

Απώλεια μαλλιών – φαλάκρα


Σε μια νέα εμπεριστατωμένη έρευνα επάνω σε 37.000 άνδρες, αποδείχτηκε ότι η εκτεταμένη φαλάκρα στην κορυφή του κεφαλιού είναι δείκτης αυξημένου κινδύνου για τη σιωπηλή στεφανιαία νόσο σε οποιαδήποτε ηλικία. Σε μια άλλη έρευνα σε πάνω από 7.000 άτομα (οι 4.000 ήταν γυναίκες), διαπιστώθηκε ότι η μέτρια έως σοβαρή φαλάκρα διπλασίασε τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακή νόσο και στα δύο φύλα.

Το σχήμα στον λοβό του αυτιού


Ένας από τους πιο παράξενους δείκτες καρδιακής νόσου είναι η πτυχή στον λοβό του αυτιού (συγκεκριμένα, μία γωνιακή πτυχή στο αυτί που εκτείνεται διαγώνια από το ακουστικό κανάλι στο κατώτερο άκρο του λοβού του αυτιού). Η πτυχή του αυτιού μπορεί να προκύψει από κακή κυκλοφορία του αίματος, συμπεριλαμβανομένων των αρτηριών στην καρδιά. Παρά το γεγονός ότι ορισμένοι υποστηρίζουν πως μια πτυχή στο αυτί δεν είναι παρά μόνο μια γενική ένδειξη γήρανσης, ερευνητές έδειξαν μέσω μιας εξελιγμένης μεθόδου αξονικής τομογραφίας για τη μέτρηση της σιωπηλής στεφανιαίας νόσου, ότι η πτυχή του αυτιού "προβλέπει" τις καρδιακές παθήσεις, ακόμη και αφότου οι συγγραφείς της έρευνας συνυπολόγισαν άλλους παράγοντες κινδύνου, όπως η ηλικία και το κάπνισμα.

Πόνος στην γάμπα όταν περπατάτε


Η αρτηριοσκλήρωση μπορεί να μπλοκάρει τις αρτηρίες των ποδιών, ιδιαίτερα στους καπνιστές, προτού καν διαγνωστεί σε αυτούς στεφανιαία νόσος. Αυτό το σύμπτωμα απαιτεί άμεση ιατρική αξιολόγηση χωρίς καθυστέρηση. Ο γιατρός σας θα εξετάσει τους παλμούς στα πόδια σας και θα εκτελέσει απλές μετρήσεις της αρτηριακής πίεσης των ποδιών και της ροής του αίματος για να επιβεβαιωθεί η διάγνωση της κακής κυκλοφορίας στα πόδια.

Το είδαμε εδώ

Μακαρισμοί του Γέροντος Παϊσίου


Μακάριοι όσοι αγαπήσανε τον Χριστό περισσότερο απ' όλα τα του κόσμου και ζούν μακριά του κόσμου και σιμά στον Θεό, με τις παραδεισένιες χαρές, επί της γης.

Μακάριοι όσοι κατόρθωσαν να ζούν στην αφάνεια και απέκτησαν μεγάλες αρετές και δεν απέκτησαν ούτε και μικρό όνομα.

Μακάριοι όσοι κατόρθωσαν να κάνουν τον παλαβό και με αυτόν τον τρόπο προφύλαξαν τον πνευματικό τους πλούτο.

Μακάριοι όσοι δεν κηρύττουν με λόγια το Ευαγγέλιο, αλλά το ζούνε και κηρύττουν με την σιωπή τους, με την Χάρη του Θεού, η οποία και τους προδίδει.

Μακάριοι όσοι χαίρονται, όταν τους κατηγορούν αδίκως, παρά όταν τους επαινούν δικαίως για τον ενάρετο βίο τους. Εδώ είναι τα σημάδια της αγιότητος και όχι στον ξερό αγώνα των σωματικών ασκήσεων και τον μεγάλο αριθμό των αγώνων, που όταν δεν γίνονται με ταπείνωση και με σκοπό την απέκδυση του παλαιού μας ανθρώπου, μόνον ψευδαισθήσεις δημιουργούν.

Μακάριοι αυτοί που προτιμούν να αδικούνται παρά να αδικούν και δέχονται ήρεμα και σιωπηλά τις αδικίες, διότι αυτοί φανερώνουν και εμπράκτως με αυτό ότι πιστεύουν εις ένα Θεόν, Πατέρα, Παντοκράτορα και από Αυτόν περιμένουν να δικαιωθούν και όχι από ανθρώπους, για να εξοφλήσουν εδώ με ματαιότητα.

Μακάριοι όσοι έχουν γεννηθεί ανάπηροι ή έγιναν από απροσεξία τους, αλλά δεν γογγύζουν και δοξολογούν τον Θεό. Αυτοί θα έχουν την καλύτερη θέση στον Παράδεισο μαζί με τους Ομολογητάς και Μάρτυρας που δώσανε για την αγάπη του Χριστού τα χέρια και τα πόδια τους, και τώρα φιλούν με ευλάβεια στον Παράδεισο συνέχεια τα πόδια και τα χέρια του Χριστού.

Μακάριοι όσοι γεννηθήκανε άσχημοι και είναι περιφρονημένοι εδώ στην γη, διότι αυτοί δικαιούνται το ομορφότερο μέρος του Παραδείσου, όταν δοξολογούν τον Θεό και δεν γογγύζουν.

Μακάριες οι χήρες που φορέσανε τα μαύρα σ' αυτήν την ζωή, έστω και ακούσια, και ζούν άσπρη πνευματική ζωή και δοξολογούν τον Θεό, χωρίς να γογγύζουν, παρά οι δυστυχισμένες που φορούν παρδαλά και ζούν παρδαλή ζωή.

Μακάρια και τρις μακάρια τα ορφανά που έχουν στερηθεί την μεγάλη στοργή των γονέων τους, διότι αυτά κατόρθωσαν να κάνουν Πατέρα τους τον Θεό από τούτη την ζωή και έχουν παράλληλα και την στοργή που στερηθήκανε των γονέων τους στο Ταμιευτήριο του Θεού, η οποία τοκίζεται.

Μακάριοι οι γονείς που δεν χρησιμοποιούν την λέξη "μη" στα παιδιά τους, αλλά τα φρενάρουν από το κακό με την αγία τους ζωή, την οποία μιμούνται τα παιδιά, και ακολουθούν τον Χριστό με πνευματική λεβεντιά χαρούμενα.

Μακάρια τα παιδιά που έχουν γεννηθεί "εκ κοιλίας μητρός" άγια, αλλά μακαριότερα είναι αυτά που γεννηθήκανε με όλα του κόσμου τα κληρονομικά πάθη και αγωνισθήκανε με ιδρώτες και τα ξεριζώσανε και κληρονομήσανε την Βασιλεία του Θεού εν ιδρώτι του προσώπου.

Μακάρια τα παιδιά που έζησαν από μικρά σε πνευματικό περιβάλλον και έτσι ακούραστα προχωρήσανε στην πνευματική ζωή. Τρις μακάρια όμως είναι αυτά τα αδικημένα παιδιά που δεν βοηθηθήκανε καθόλου (αντιθέτως τα σπρώχνανε στο κακό), αλλά μόλις ακούσανε για τον Χριστό, γυαλίσανε τα μάτια τους, και με μια στροφή εκατόν ογδόντα μοιρών γυαλίσανε απότομα την ψυχή τους και βγήκανε και από την έλξη της γης και κινηθήκανε στην πνευματική τροχιά.

Καλότυχοι, λένε οι κοσμικοί, οι αστροναύτες που γυρίζουν στον αέρα άλλοτε απ' έξω και άλλοτε από μέσα στο φεγγάρι. Μακάριοι όμως είναι οι εξαϋλωμένοι του Χριστού Παραδεισοναύτες που ανεβαίνουν στον Θεό και γυρίζουν στον Παράδεισο στην μόνιμή τους κατοικία, ταχτικά, με το πιο ταχύτερο μέσο και δίχως πολλά καύσιμα παρά με ένα παξιμάδι.

Μακάριοι όσοι δοξάζουν τον Θεό και για το φεγγάρι που τους φέγγει, και περπατούν την νύχτα. Μακαριότεροι όμως είναι αυτοί που το έχουν καταλάβει ότι ούτε το φως του φεγγαριού είναι του φεγγαριού, αλλά ούτε το δικό τους πνευματικό φως είναι δικό τους αλλά του Θεού. Μα είτε σαν καθρέφτης γυαλίζουν είτε σαν απλό γυαλί γυαλίζουν είτε σαν καπάκι από κονσερβοκούτι γυαλίζουν, εάν δεν πέσουν οι ακτίνες του ηλίου, δεν είναι δυνατόν να γυαλίσουν.

Καλότυχοι, λένε οι κοσμικοί, αυτοί που ζουν στα κρυστάλλινα παλάτια και έχουν όλες τις ευκολίες. Μακάριοι όμως είναι αυτοί που κατορθώσανε να απλοποιήσουν την ζωή τους και ελευθερωθήκανε από την θηλιά της κοσμικής αυτής εξελίξεως των πολλών ευκολιών (=των πολλών δυσκολιών) και απαλλαχτήκανε από το φοβερό άγχος της σημερινής εποχής μας.

Καλότυχοι, λένε οι κοσμικοί, αυτοί που μπορούν και απολαμβάνουν τα αγαθά του κόσμου. Μακάριοι όμως είναι αυτοί που τα δίνουν όλα για τον Χριστό και στερούνται και κάθε ανθρώπινη παρηγοριά πάλι για τον Χριστό, και έτσι κατορθώνουν να βρίσκονται κοντά στον Χριστό μέρα νύχτα, με την θεία Του παρηγοριά που είναι πολλές φορές τόσο πολλή, που λέει κανείς στο Θεό: "Θεέ μου, η αγάπη σου δεν υποφέρεται, διότι είναι πολλή και στην μικρή μου καρδιά δεν χωράει".

Καλότυχοι αυτοί που έχουν τις μεγαλύτερες δουλειές και τα μεγαλύτερα μέγαρα, λένοι οι κοσμικοί, διότι αυτοί έχουν όλες τις δυνατότητες και κινούνται άνετα. Μακάριοι όμως είναι αυτοί που έχουν μια φωλιά, για να κουρνιάζουν, και λίγα τρόφιμα και σκεπάσματα, κατά τον θείο Παύλο, και με αυτόν τον τρόπο κατόρθωσαν και αποξενώθηκαν από τον μάταιο κόσμο, και την γη την χρησιμοποιούν ως υποπόδιο, σαν παιδιά του Θεού, και ο νους τους βρίσκεται συνέχεια κοντά στον Καλό Πατέρα τους Θεό.

Καλότυχοι αυτοί που γίνονται στρατηγοί και υπουργοί και με το οινόπνευμα (έστω για λίγες ώρες), και το χαίρονται αυτό οι κοσμικοί. Μακάριοι όμως είναι αυτοί που έχουν απεκδυθεί τον παλαιό τους άνθρωπο και έχουν εξαϋλωθεί και κατόρθωσαν να είναι επίγειοι Άγγελοι με το Άγιο Πνεύμα και βρήκανε την παραδεισένια θεία κάνουλα και πίνουν και μεθούν συνέχεια από το παραδεισένιο κρασί.

Μακάριοι όσοι έχουν γεννηθεί τρελοί και θα κριθούν και ως τρελοί και έτσι θα εισαχθούν στον Παράδεισο χωρίς διαβατήριο. Μακάριοι είναι όμως και τρις μακάριοι οι πολύ γνωστικοί που κάνουν τον τρελό για την αγάπη του Χριστού και κοροϊδεύουν όλη την ματαιότητα του κόσμου, που η διά Χριστόν αυτή τους τρέλα αξίζει περισσότερο απ' όλη την γνώση και την σοφία των σοφών όλου του κόσμου τούτου.

Γέροντας Παϊσιος

Το είδαμε εδώ

Πότε δημιουργήθηκε η λέξη «δημοκρατία»;


Όπως έχει επισημανθεί πολλές φορές στην έρευνα, στις αισχύλειες Ικέτιδες (463 π.Χ.) έχουμε την αρχαιότερη εικόνα μιας δημοκρατίας σε δράση.

Η εικόνα αυτή δεν μπορεί παρά να είναι επηρεασμένη από τη δημοκρατία της σύγχρονης Αθήνας, αφού ποιητής και κοινό δε θα μπορούσαν να κατασκευάσουν και να κατανοήσουν αντίστοιχα μια δημοκρατική κοινωνία της ηρωικής εποχής παρά μόνο με βάση τη δική τους καθημερινή εμπειρία. Έτσι το λεξιλόγιο της δημοκρατίας διαπερνά το έργο και χρησιμοποιείται και από (ή για) πρόσωπα που καταρχήν δε θα το περιμέναμε, όπως λ.χ. οι Δαναΐδες που καταφτάνουν από τη δεσποτική Αίγυπτο. Στις Ικέτιδες, όμως, δεν έχουμε απλά μια γενική εικόνα της δημοκρατίας σε δράση, αλλά και στοιχεία από την τεχνική ορολογία των δημοκρατικών διαδικασιών που ήταν σε χρήση την εποχή παράστασης του έργου.

Μάλιστα, στις Ικέτιδες έχουμε την αρχαιότερη περίφραση που πλησιάζει πάρα πολύ στην ίδια τη λέξη δημοκρατία (604):δήμου κρατοῦσα χεὶρ. Η φράση δε σημαίνει «η πλειοψηφία των ψήφων του λαού», ούτε «το νικητήριο χέρι του δήμου» ή το «το χέρι του δήμου που αποφασίζει», ούτε οἱ κρατοῦντες τῇ χειροτονίᾳ, επειδή μια τέτοια ερμηνεία προϋποθέτει και μια δήμου ἠττωμένη χείρ, δηλαδή θα υπονοούνταν μια πλειοψηφία και μια μειοψηφία μεταξύ του λαού. Ωστόσο την έννοια αυτή την αναλαμβάνει το ρήμα πληθύεται που ακολουθεί και το οποίο υποδηλώνει την τόσο βασική για τη δημοκρατία αρχή της πλειοψηφίας.[1] Hπιθανότερη απόδοση της έκφρασης δήμου κρατοῦσα χεὶρ είναι «το κυρίαρχο χέρι του δήμου» και δηλώνει το λαό στην έμπρακτη εφαρμογή της κυριαρχίας του μέσω της δια χειρός ψηφοφορίας. Το χωρίο φαίνεται να υποδεικνύει ότι η λέξη δημοκρατία και η έννοιά της δεν ήταν κάτι άγνωστο στον Αισχύλο.

Αυτή η υπόθεση φαίνεται να επιβεβαιώνεται από ένα δεύτερο χωρίο των Ικετίδων (699-700), όπου ο χορός κάνει λόγο για τὸ δήμιον͵ τὸ πτόλιν κρατύνει. Η λέξη δήμιονισοδυναμεί με τη λέξη δημόσιον και δηλώνει το κράτος ως κοινότητα του λαού, ενώ με την προσθήκη του χαρακτηρισμού ἀρχά (στίχος 700), ο οποίος σημαίνει «διακυβέρνηση, εξουσία», γίνεται φανερό ότι με τη λέξη δήμιονπρέπει να εννοήσουμε εδώ κυρίως την εκτελεστική εξουσία. Η ασάφεια που δημιουργούν οι δύο αφηρημένες έννοιες (δήμιον, ἀρχά. Πβ. και την έννοια του κράτους στο ρήμα κρατύνει) έχει ως συνέπεια να μην ξεχωρίζει ο βασιλιάς ή η συνέλευση ή το συμβούλιο των γερόντων (667-673), αλλά να περιλαμβάνονται όλοι στο χαρακτηρισμό προμαθὶς εὐκοινόμητις (700): έτσι ο βασιλιάς, μολονότι τυπικά περιλαμβάνεται στην αρχή, στην πράξη είναι απόλυτα ενσωματωμένος σε μια ευρύτερη πλουραλιστική εξουσία (βασιλιάς, συνέλευση του λαού, συμβούλιο γερόντων), η οποία είναι γεμάτη προνοητικότητα (προμαθίς) και επιμέλεια για το κοινό καλό (εὐκοινόμητις).

Την ίδια αίσθηση πλουραλισμού και μαζικής συμμετοχής στον τρόπο άσκησης εξουσίας και λήψης αποφάσεων δίνουν και οι λέξεις πληθύεται(604), πανδημίᾳ (607) και εὐκοινόμητις (700): εδώ στο δεύτερο συνθετικό -κοινό- δεν αποκλείεται να λανθάνει η έννοια που έχει η λέξη «τό κοινόν» σε σύνθετα όπως κοινοτελής και κοινοπολιτεία. Γενικά η λέξη κοινόν σε πολιτικά συμφραζόμενα αναφέρεται στο κράτος, φέροντας συνάμα την ιδέα της ενότητας. Η πολιτική διάσταση των δύο χωρίων που σχολιάστηκαν εδώ (στ. 604, 699-700) αποκαλύπτεται επίσης από το ότι έχουν στενή αντιστοιχία με εκφράσεις που απαντούν στη γνωστή συζήτηση για τα πολιτεύματα στον Ηρόδοτο (3.80-82): πλῆθος ἄρχον (80.6), δῆμος ἄρχων (82.4) – τὸ δήμιον… ἀρχά(699-700), δήμου… πληθύεται (604). Επίσης τὸ πλῆθος… φέρειν τὸ κράτος (81.4) – τὸ δήμιον… κρατύνει (699), δήμου κρατοῦσα (604).

Αληθεύει ότι παραμένει δυσαπόδεικτο το αν ο Αισχύλος γνώριζε πραγματικά το αφηρημένο ουσιαστικό δημοκρατία ή αν την εποχή του υπήρχε μια έκφραση όπως το δῆμος κρατεῖ (ή κάτι παρόμοιο),[2] η οποία εντούτοις περιέγραφε μια μορφή πολιτεύματος, όπου κυριαρχεί ο λαός. Σε μια αξεπέραστη ακόμη και σήμερα μελέτη της λέξης δημοκρατία από γλωσσολογική άποψη ο Debrunner το 1947 απέδειξε ότι η λέξη δημοκρατία ήταν η μόνη δυνατή έκφραση που μπορούσε να περιγράψει την κυριαρχία του λαού. Συντέθηκε υπό την επίδραση των λέξεων μοναρχία και ολιγαρχία. Από τις τρεις λέξεις η μοναρχία φαίνεται ως η αρχαιότερη και είναι γνωστή ήδη από την εποχή του Αλκαίου (απ. 6a 27 Lobel-Page), ενώ χρησιμοποιείται και από τον Αισχύλο (Επτά 881).

Τόσο η μοναρχία όσο και η ολιγαρχία είναι σύνθετα, στα οποία το 1ο συνθετικό αναφέρεται στο υποκείμενο και όχι στο αντικείμενο της εξουσίας. Για την έκφραση της κυριαρχίας του λαού το αντίστοιχο σύνθετο θα ήταν η δημαρχία.[3] Αυτό όμως το σύνθετο χρησιμοποιούνταν ήδη για να εκφράσει την κυριαρχία επί του λαού (βλ. τους Αθηναίους δημάρχους, οι οποίοι ήταν αξιωματούχοι των δήμων της Αττικής). Αυτή η δυσκολία λύθηκε με την επινόηση του ουσιαστικούδημοκρατία.[4] Η λέξη με τη σειρά της δημιούργησε πολλά παράγωγα, όπως π.χ. το επίθετο δημοκρατικός και το παθητικό ρήμα δημοκρατεῖσθαι. ΟDebrunner απέδειξε επίσης ότι ο όρος δημοκρατία αποτελεί ένα τεχνητό κατασκεύασμα (Kunstwort), χωρίς άμεσο γλωσσικό πρόγονο: επειδή δεν υπάρχει η λέξη *κρατία, ο όρος δημοκρατία δεν αποτελεί ένα άμεσο σύνθετο από το δήμος ₊ κρατία, αλλά θυμίζει παρασύνθετες λέξεις όπως η λέξη «φιλολογία», η οποία παράγεται από τον τύπο «φιλόλογος». Συνεπώς θα περιμέναμε την παράλληλη ύπαρξη ενός τύπου «δημοκράτης». Πράγματι, ένας άνθρωπος γεννημένος γύρω στα 470 π.Χ. φέρει σε επιγραφή το όνομα «Δημοκράτης».

Έτσι, οι νεότερες έρευνες τείνουν να δεχτούν ότι στο χωρίο των Ικετίδων πράγματι υπόκειται η λέξη δημοκρατία, η οποία μπορεί να υπήρχε τουλάχιστον από τη δεκαετία 470-460, ενώ δεν υπάρχει ειδικός λόγος που να μας κάνει να αρνούμαστε την ακόμη πρωιμότερη ύπαρξή της:[5] δεν αποκλείεται αυτή την εποχή η λέξη να αποτελούσε ακόμη ένα είδος συνθήματος που το χρησιμοποιούσαν με υπερηφάνεια τα πιο ριζοσπαστικά στοιχεία της πόλης.[6] To argumentum ex silentio που θα μπορούσε κανείς να επικαλεστεί είναι πολύ αδύναμο: αν και ο όρος δε χρησιμοποιείται πριν τον Ηρόδοτο ή τον Ψευδο-Ξενοφώντα στην Αθηναίων πολιτεία,[7] πρέπει να σημειωθεί ότι δεν έχει διασωθεί η παλιότερη πολιτική πεζογραφία, ενώ η δυσκολία να ενταχθεί η λέξη δημοκρατία στα περισσότερα ποιητικά μέτρα εξηγεί την έλλειψή της από την ποίηση, όπου η παλιότερη μαρτυρία γι’ αυτήν είναι ο στίχος 618 στους Αχαρνείς του Αριστοφάνη.[8]

[1] Να σημειωθεί εδώ ότι το ρήμα πληθύεται (ή πληθύνεται) χρησιμοποιείται στις επιγραφές για τις συνελεύσεις που συνεκλήθησαν νόμιμα.

[2] Ορισμένοι μελετητές δέχονται ότι η αρχική λέξη που περιέγραφε τη νέα λαϊκή διακυβέρνηση των μεταρρυθμίσεων του Κλεισθένη ήταν ισονομία. Ωστόσο οι νεότερες έρευνες έδειξαν ότι δεν μπορούμε εύκολα να συνδέσουμε τη λέξη «ισονομία» με τον Κλεισθένη, ενώ, ακόμη κι αν αυτός την χρησιμοποίησε, είναι αβέβαιο το αν ο πολύσημος αυτός όρος μας λέει κάτι σημαντικό για τις μεταρρυθμίσεις του: η σημασία του όρου ταιριάζει τόσο σε αριστοκρατικά συμφραζόμενα, όπου θα σήμαινε «ίση κατανομή δικαιωμάτων» μεταξύ των αριστοκρατών, όσο και σε δημοκρατικά. Πβ. επίσης τους συναφείς όρους ισηγορία, ισοκρατία.

[3] Επίσης υπήρχε η δυνατότητα να είχε σχηματιστεί ένας τύπος πληθαρχία(πβ. Ηρόδ. 3.80.6, πλῆθος ἄρχον. Βλ. όμως 3.81.1, τὸ πλῆθος… φέρειν τὸ κράτος).

[4] Ο τεχνητός χαρακτήρας της λέξης φαίνεται και από το γεγονός ότι η κανονική σημασία του όρου από γλωσσολογική άποψη θα έπρεπε να είναι «κυριαρχία επί του λαού» (die Macht über das Volk besitzend) ή «κατοχή της εξουσίας μέσω του λαού» (durch das Volk die Macht besitzend). Debrunner1947, 13. Παρόλα αυτά η λέξη δηλώνει τελικά το πολίτευμα, στο οποίο την εξουσία έχει ο λαός: “Demokratia ist aber die Staatsform, in der das Volk dieMacht besitzt”.

[5] Ένας από τους ήρωες της μάχης των Πλαταιών είχε το όνομα Δαμοκράτης κατά τον Πλούταρχο, Αριστ. 11.3. Ορισμένοι δέχονται μια πρώτη εμφάνιση του όρου στη δεκαετία 470-460 π.Χ. σε σχέση με τις μεταρρυθμίσεις του Εφιάλτη και πιστεύουν ότι κάθε πλευρά χρησιμοποιούσε τη λέξη με διαφορετικό νόημα: οι δημοκρατικοί εννοώντας την ευρεία έννοια όλου του αθηναϊκού λαού στη λέξη δήμος, ενώ οι συντηρητικοί εννοώντας τη στενή έννοια του δήμου ως «οι κατώτερες τάξεις». Άλλοι ανάγουν τη δημιουργία του όρου στις μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη, αλλά πιστεύουν ότι η αρχική σημασία της λέξης δεν ήταν «πολίτευμα, στο οποίο εξουσιάζει ο λαός», αλλά «μορφή διακυβέρνησης μέσω των δήμων». Επίσης για ορισμένους η λέξη δήλωνε αρχικά την κατοχή εξουσίας από ένα άτομο ή μια ομάδα, της οποίας η δύναμη βασιζόταν στην υποστήριξη του πλήθους.

[6] Άλλοι θεωρούν αντίθετα ότι η λέξη δημοκρατία είχε υποτιμητική χροιά εξαρχής και εφευρέθηκε από τους αντιπάλους της με μια έννοια που πλησιάζει πολύ αυτή της «δικτατορίας του προλεταριάτου», γι’ αυτό και δεν την χρησιμοποιεί ο Οτάνης στον Ηρόδοτο 3.80.6. Κατά μια άποψη η έννοια του «κράτους» στις λέξεις δημοκρατία, αριστοκρατία κ.τ.λ έχει την έννοια της ισχύος και του εξαναγκασμού, ενώ το ρήμα ἄρχειν που υπονοείται στις λέξειςμοναρχία, ολιγαρχία παραπέμπει σε μια περισσότερο παραδοσιακή και νομιμοποιημένη εξουσία.

[7] Η Αθηναίων πολιτεία χρονολογείται συνήθως μεταξύ 440 και 420 π.Χ., επομένως είναι περίπου σύγχρονη με το έργο του Ηροδότου.

[8] Η παλαιότερη επιγραφική μαρτυρία για τον όρο είναι η επιγραφή IG I337.49, η οποία χρονολογείται στα 447/6 π.Χ.

Το είδαμε εδώ

Σύνδρομο κοπιωπίας της Όρασης λόγω χρήσης υπολογιστή και άλλων διαδραστικών συσκευών


Οι σύγχρονες διαδραστικές συσκευές, όπως ο υπολογιστής τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα (Smartphones) και τα tabloids, έχουν εισβάλει σε σημαντικό ρόλο στην ζωή των περισσότερων ανθρώπων. 

Έρευνες στις ΗΠΑ το 2007 υπολόγισαν ότι κατά τη διάρκεια της ημέρας περίπου 55 εκατομμύρια ενήλικες, 52 εκατομμύρια μαθητές και 15 εκατομμύρια άτομα ηλικίας άνω των 65 χρόνων χρησιμοποιούν υπολογιστή. Παράλληλα έχει εκτιμηθεί ότι στις ΗΠΑ το 75% όλων των εργασιών το 2000 απαιτούσαν σε κάποιο βαθμό τη χρήση του, ενώ το 55% των νοικοκυριών είχαν τουλάχιστον έναν υπολογιστή!

Καθώς τα επίπεδα τηςηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας από τις οθόνες είναι χαμηλά, είναι αναμενόμενο να μην υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να ενοχοποιούν την ακτινοβολία. Τα συμπτώματα από τη χρήση του υπολογιστή αυξάνονται με τις ώρες ενασχόλησης, αλλά είναι συνήθως προσωρινά και δεν επηρεάζουν τη μακροχρόνια υγεια των ματιών. 

Αν και συνήθως υποχωρούν με την παύση της εργασίας στον υπολογιστή, υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι ενοχλήσεις και τα προβλήματα θολής όρασης και διπλωπίας παραμένουν και συχνά χειροτερεύουν αν δεν αντιμετωπιστούν τα οπτικά αίτια του προβλήματος. 

Έρευνες των οπτομετρών στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο δείχνουν ότι 12.5% και το 9.0% των ασθενών τους, αντίστοιχα, εξετάζονται κυρίως λόγω των οπτικών προβλημάτων που συνδέονται με τη χρήση υπολογιστή.

Τα συμπτώματα κοπιωπίας της όρασης προέρχονται κυρίως από προβλήματα στη διόφθαλμη όραση (συνεργασία των δύο οφθαλμών), στην προσαρμογή του οφθαλμού (αύξηση της διοπτρικής ισχύος του οφθαλμού για την καθαρή εστίαση κοντινών αντικειμένων), στην ανεπαρκή διαθλαστική διόρθωση και σε περιβαλλοντικούς παράγοντες που επηρεάζουν τα δάκρυα και οδηγούν σε ξηροφθαλμία. 

Πολλά άτομα παρουσιάζουν οριακές διαταραχές στην όραση που δεν προκαλούν συμπτώματα όταν εκτελούνται λιγότερο απαιτητικές εργασίες, αλλά επιτείνονται όταν οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές. 

Για παράδειγμα, η κακή στάση του σώματος (κι επομένως της κεφαλής και των οφθαλμών) ή η λανθασμένη κλίση της οθόνης, εκτός από πιθανά προβλήματα στον αυχένα και στη μέση, μειώνουν το κόντραστ (αντίθεση φωτεινότητας) των γραμμάτων, που προβάλλονται ήδη με σχετικά χαμηλή ευκρίνεια στις περισσότερες διαδραστικές συσκευές. 

Η τοποθέτηση της οθόνης του υπολογιστή σε ακατάλληλη θέση (π.χ. δίπλα σε παράθυρο με έντονη ηλιοφάνεια) επίσης μειώνει την αντίθεση των γραμμάτων λόγω ανακλάσεων του φωτός, προκαλώντας ταυτόχρονα θάμβος. Έχει αποδειχθεί ότι η χρήση γυαλιών με αντι-ανακλαστικές επιστρώσεις ή με ειδικά φίλτρα βελτιώνει την ταχύτητα και ευκολία ανάγνωσης κειμένων.

Έντονα συμπτώματα ασθενωπίας εμφανίζονται, επίσης, από την ανεπαρκή διαθλαστική διόρθωση, κυρίως του αστιγματισμού σε νεαρά άτομα, αλλά και της πρεσβυωπίας σε άτομα ηλικίας > 40 ετών. Είναι γνωστό ότι στους πρεσβύωπες η χρήση γυαλιών για κοντά ή μακριά δεν εξασφαλίζει ευκρινή όραση για ενδιάμεσες αποστάσεις. 

Η χρήση λανθασμένης, για την απόσταση, διόρθωσης, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που ο φωτισμός είναι χαμηλός, δυσχεραίνει απλές καθημερινές δραστηριότητες (κινητά τηλέφωνα, ψηφιακές οθόνες) και οδηγεί στην αύξηση των συμττωμάτων κοπιωπίας.

Για τους χρήστες ηλεκτρονικών οθονών, επαγγελματίες ή μή, η συνήθης διαδικασία διαθλαστικού ελέγχου για μακριά και κοντά δεν είναι επαρκής. Ο οπτομέτρης / οφθαλμίατρος θα πρέπει να ενημερώνεται για τις συνήθεις δραστηριότητες, για το πλήθος και τον τύπο των ηλεκτρονικών οθονών που χρησιμοποιούνται, για την εργονομία του χώρου χειρισμού κάθε οθόνης, καθώς και για τυχον οπτικά συμπτώματα που σχετίζονται με τη χρήση των συσκευών αυτών. 

Με τη σωστή ενημέρωση του εξεταστή, πραγματοποιούνται οι κατάλληλες διαδικασίες ελέγχου στον καθορισμό της διόρθωσης, ανάλογα με τις οπτικές ανάγκες του κάθε ατόμου συνεκτιμώντας την απόσταση εργασίας και τη συνήθη βλεμματική του θέση. 

Δεν είναι σπάνιο να προτείνονται συνδυαστικές λύσεις για την ευκρινή και άνετη διεκπεραίωση των καθημερινών δραστηριοτήτων των χρηστών (π.χ. πολυεστιακά γυαλιά, χρήση διαφορετικού ζεύγους γυαλιών για απόσταση υπολογιστή, φακοί προηγμένης τεχνολογίας που συνδυάζουν ευρύ κοντινό πεδίο και καλή όραση στις ενδιάμεσες αποστάσεις).

Η κόπωση στον υπολογιστή είναι πιο έντονη για τους χρήστες φακών επαφής. Εκτός από τη μείωση της ακούσιας συχνότητας βλεφαρισμού, κατά την προσήλωση στην οθόνη, που δημιουργεί συμπτώματα ξηροφθαλμίας, συνήθως οι φακοί επαφής δεν συμπεριλαμβάνουν τη διόρθωση του αστιγματισμού, γεγονός που επιτείνει όποια συμπτώματα. Η χρήση τορικών φακών επαφής από προηγμένα υλικά αποτελεί την ιδανική λύση σε αυτές τις περιπτώσεις.

Καθώς στη σύγχρονη κοινωνία, η παρουσία ηλεκτρονικών οθονών στο εργασιακό περιβάλλον, στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία αυξάνεται ραγδαία, το σύνδρομο κοπιωπίας της όρασης θα συνεχίσει να ταλαιπωρεί τους χρήστες δυσχεραίνοντας την ευκρίνεια και την άνεση στις καθημερινές τους ασχολίες, μειώνοντας συνεπώς την παραγωγικότητά τους. 

Η σωστή ενημέρωση, η συνεργασία με τους ειδικούς και η διαφοροποίηση τόσο των χρόνιων συνηθειών, όσο και τρόπων εξέτασης μπορούν να συμβάλλουν στην ικανοποίηση των «νέων οπτικών απαιτήσεων» που δημιουργούνται απο την πολύωρη χρήση των ηλεκτρονικών οθονών.

Το είδαμε εδώ