BREAKING NEWS
latest

Πως σώθηκαν οι θεατές στο Stade de France και δεν ποδοπατήθηκαν στην έξοδο; – Ποιος τους καθοδηγούσε από τα μεγάφωνα; (Εικόνες)


Την Παρασκευή το βράδυ, στις 22:50, 80.000 άτομα άκουσαν τις εκρήξεις στο Στάδιο όπου παιζόταν ο φιλικός Γαλλίας-Γερμανίας. Όι άνθρωποι δεν ποδοπατήθηκαν, βγήκαν σχετικά ήρεμα.

Ο Μαξ, 46 ετών, από το 2010 είναι η φωνή στα μεγάφωνα του Stade de France. Εμπειρος εκφωνητής, δούλευε στο ραδιόφωνο πολλά χρόνια και τώρα είναι η φωνή της γαλλικής ομάδας ποδοσφαίρου. Το βράδυ της Παρασκευής, χωρίς να έχει φυσικά προετοιμαστεί για τη φρίκη που ερχόταν, έπαιξε έναν αποφασιστικό ρόλο για να βγουν οι άνθρωποι από το γήπεδο χωρίς να ποδοπατηθούν. Μιλάει για την απίστευτη και φρικιαστική εμπειρία στην Liberation.

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου, 14:30

Εφτασα στο Stade de France με σκούτερ. Το να πηγαίνω νωρίς με βοηθάει να ξαναδιαβάζω τα κείμενά μου, να βλέπω τα σλαιτς που θα παίξουν ενδιαμέσως. Το ματς Γαλλία-Γερμανία ήταν τεράστιο γεγονός, όλα τα εισιτήρια είχαν προπωληθεί, ήταν το τελευταίο ραντεβού για τη γαλλική ομάδα το 2015.

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου, ώρα 18:00

«Μια φήμη κυκλοφορεί ότι ο πρόεδρος της Δημοκρατίας θα ήταν παρών στο ματς. Ο Ολάντ έρχεται συχνά, είχε ήδη έρθει σε ένα Γαλλία-Γερμανία, μαζί με την Ανγκελα Μέρκελ. Ξαφνικά βλέπουμε περισσότερους αστυνομικούς, άρα καταλαβαίνουμε ότι θα έρθει. Οι αστυνομικοί κατακλύζουν το χώρο, ελέγχουν τις εισόδους, τα πάνω διαζώματα, όλα. Τα πάντα δείχνουν κανονικά. Εγώ ετοιμάζομαι για τη δική μου δουλειά".

Ο Ολάντ στο ματς με τον γερμανό υπουργό Εξωτερικών:


Παρασκευή 13 Νοεμβρίου, ώρα 21:20

«Το στάδιο βράζει από κόσμο, όλα εκτυλίσσονται ομαλά πριν τον αγώνα, εγώ παίρνω θέση στην άκρη του γηπέδου, κοντά στον τέταρτο διαιτητή, δίπλα σε έναν αθλητικογράφο που δουλεύει για το πρώτο κανάλι. Ξαφνικά, ακούμε μια έκρηξη. Καταλαβαίνω αμέσως ότι δεν είναι δυναμιτάκι ούτε βόμβα για γιορτή όπως λένε κάποιοι γύρω μας. Η ατμόσφαιρα ξαφνικά αλλάζει και μια διάχυτη ανησυχία σαν βουή σηκώνεται, οι οπαδοί είναι όρθιοι.

Ο αγώνας ωστόσο συνεχίζεται κανονικά.

Σκέφτομαι μήπως έγινε καμιά έκρηξη από φυσικό αέριο, κοντά στο στάδιο, ούτε για μια στιγμή δεν σκέφτομαι φυσικά ότι πρόκειται για επίθεση.
Τρία λεπτά αργότερα ακούμε μια δεύτερη έκρηξη. Αυτή τη φορά το γήπεδο ανησυχεί πραγματικά, κοιταζόμαστε μεταξύ μας. Ο παίκτης Patrice Evra, θα το δείτε στις εικόνες, ρίχνει ένα βλέμμα τρελό. Κρατάει τη μπάλα στα χέρια και παρότι έχει συνηθίσει στα πιο απίστευτα γεγονότα μέσα σε γήπεδο, δείχνει να σκέφτεται «Να κι ένας θόρυβος που δεν ξέρω τι είναι».



Παρασκευή 13 Νοεμβρίου, ώρα 22:01

«Το ματς ξεκινάει και πάλι, για το δεύτερο ημίχρονο. Πιστεύω ακράδαντα ότι οι παίκτες της γαλλικής ομάδας δεν είχαν ενημερωθεί για τίποτα. Φαίνεται ότι έγινε και μια τρίτη έκρηξη στο ημίχρονο, αλλά εγώ μιλούσα, δεν άκουσα τίποτα. Δεν έχω ιδέα τι συμβαίνει έξω, αλλά αρχίζω να λαμβάνω μηνύματα από φίλους εκτός γηπέδου που μου γράφουν ότι γίνονται εκρήξεις παντού γύρω από το Στάδιο. Οι τεχνικοί, οι δημοσιογράφοι του καναλιού, όλοι αναρωτιόμαστε τι συμβαίνει.
Στο 60ό λεπτό ρωτάω τον toper, αυτό που μου δίνει το τέμπο να δει τι συμβαίνει και αν θα χρειαστεί να εκκενωθεί το γήπεδο. Κανείς δεν ξέρει τίποτα».


Παρασκευή 13 Νοεμβρίου, ώρα 22:26

«Εχουμε περάσει το 70ό λεπτό του παιχνιδιού και τότε μαθαίνουμε τα τραγικά νέα. Μου λένε ότι θα μου δώσουν ένα κείμενο να διαβάσω, ότι θα ανακοινώσω την επίθεση εκτός Σταδίου, πού να πάνε για το πάρκινγκ και πώς να βρουν την έξοδο οι θεατές. Μου δίνουν μια σελίδα χαρτί, πρέπει να τη διαβάσω προσεκτικά, μου την είχαν δώσει από πολύ «ψηλά».  Πρέπει το Στάδιο να εκκενωθεί χωρίς να προκληθεί πανικός».


Παρασκευή 13 Νοεμβρίου, 22:48

«Σφυρίζει το τέλος του αγώνα, οι παίκτες τρέχουν στις οθόνες της τηλεόρασης και μαθαίνουν τα τραγικά νέα. Εγώ από τα μεγάφωνα διαβάζω τη σελίδα μου. Πέφτει απόλυτη ησυχία στο γήπεδο, όλοι παγώνουν. Δεν ήμουν προετοιμασμένος γι’αυτό το ρόλο αλλά καταλαβαίνω ότι δεν πρέπει να πανικοβάλλω τους θεατές, πρέπει να είμαι σοβαρός, να διαλέξω τις λέξεις μου, να μην ξεφύγω ούτε ένα λεπτό.

Οι θεατές έχουν καταλάβει ότι κάτι πολύ σοβαρό έχει συμβεί αλλά εγώ πρέπει να τους δώσω να αντιληφθούν ότι όλα είναι υπό έλεγχο και υπάρχει ασφάλεια. Οι θεατές, και βάζω και τον εαυτό μου μέσα, ζουν ένα παράδοξο: μέσα στο Στάδιο όλοι θέλουν να είναι έξω και να μπορούν να τρέξουν μακριά, αλλά έξω από το Στάδιο οι άνθρωποι σκέφτονται ότι μόνο μέσα είσαι ασφαλής».


Παρασκευή 13 Νοεμβρίου, ώρα 22:55

«Βρίσκομαι πάντα στην άκρη του γηπέδου και βλέπω ένα ανθρώπινο κύμα να έρχεται καταπάνω μου, άνθρωποι να καταφθάνουν από παντού. Ορισμένοι βρίσκονται σε πανικό, κάποιοι λένε ότι άκουσαν νέες εκρήξεις, θέλουν να πάνε προς το διάδρομο των παικτών. Η ασφάλεια προσπαθεί να τους συγκρατήσει, εγώ επαναλαμβάνω την έκκληση για ηρεμία, εξηγώ πολλές φορές πού είναι οι έξοδοι και ότι τα μέσα μεταφοράς λειτουργούν κανονικά. Αυτό κρατάει περίπου μια ώρα ώσπου να αδειάσει το γήπεδο γιατί πολλές έξοδοι έκλεισαν για λόφους ασφαλείας. Βοηθάω όπως μπορώ, υπάρχουν οικογένειες με παιδιά, ηρεμούμε τα μικρά, πυροσβέστες τρέχουν να φέρουν νερό για να προσφέρουν στους ανθρώπους».







Σάββατο 14 Νοεμβρίου, ώρα 15:00

«Επέστρεψα στο Στάδιο για να πάρω το σκούτερ μου που το είχα αφήσει εκεί. Πέφτω πάνω σε έναν πατέρα με το γιό του και μου λέει: «Σας ευχαριστούμε, με τη φωνή σας ηρεμήσατε το γιό μου». Είμαι χαρούμενος που βοήθησα τους ανθρώπους, που τους έδειξα ότι δεν τους είχαμε εγκαταλείψει. Θα είμαι στο γήπεδο και για τον αγώνα Γαλλία-Ρωσία, τον Μάρτιο του 2016, αν όλα πάνε καλά».


Οι νεκροί στο Στάδιο

Βρέθηκαν τέσσερα πτώματα έξω από το Στάδιο, κομματιασμένα από τα εκρηκτικά. Τα τρία πτώματα ανήκουν στους καμικάζι που ήταν ζωσμένοι με εκρηκτικά σχεδιάζοντας να σκοτώσουν πολλές εκατοντάδες ανθρώπους. Πολλοί περαστικοί τραυματίστηκαν από τις εκρήξεις, κάποιοι πολύ σοβαρά. 

Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Φρανσουά Ολάντ φυγαδεύτηκε στο ημίχρονο. Ο αγώνας δεν διεκόπη για να μη προκληθεί πανικός, γι’αυτό οι θεατές είχαν άγνοια για τα γεγονότα. 

Στη λήξη του αγώνα, πολλές έξοδοι έκλεισαν για λόγους ασφαλείας. 

Τότε έγινε γνωστό τι είχε συμβεί εκτός γηπέδου και οι θεατές συνειδητοποιούν τι θα είχε συμβεί αν οι καμικάζι τρομοκράτες είχαν μπει μέσα στο γήπεδο. Αυθόρμητα κάποιοι αρχίζουν να τραγουδούν τον εθνικό ύμνο. Εξω από το γήπεδο οι αστυνομικές δυνάμεις έχουν κλείσει όλη την περιοχή. Οσο καταφθάνουν τα ασθενοφόρα, οι θεατές μένουν εγκλωβισμένοι. Οι περισσότεροι φοβούνται να πάρουν τα μέσα μεταφοράς και τότε κάποια ταξί προσφέρονται να κάνουν δωρεάν τις διαδρομές.

Το ξημέρωμα, τα σημάδια από τις εκρήξεις είναι ακόμη εμφανή μπροστά από το Στάδιο.


Το είδαμε εδώ



 ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ

 ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 

ΣΤΟ FACEBOOK Ή ΣΤΟ BLOGGER👇

« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID