BREAKING NEWS
latest

Αναβάλλοντας την αναβλητικότητα


«Δεν τρέχει τίποτα αν το αναβάλω λίγο ακόμη». «Θα το κάνω αφού πρώτα πλύνω τα πιάτα, ή κάνω ένα τηλεφώνημα – έχω πιο πολλά λεφτά». «Μα έτυχε κάτι ξαφνικά!» «Δούλεψα σκληρά. Δικαιούμαι να χαλαρώσω» «Ας φύγει πρώτα ο... ανάδρομος Ερμής».

Εσείς τι συνηθίζετε να λέτε όταν αναβάλλετε κάτι για αργότερα; Ποια είναι η αγαπημένη σας δικαιολογία; Είναι αλήθεια ότι η αναβλητικότητά μας κρύβεται πολλές φορές πίσω από επιχειρήματα που φαίνονται λογικά: είχα τόσα να κάνω, για να μην κάνω αυτό που ήταν να κάνω. Αλλά, μια στιγμή! Πώς μπορώ να ξέρω αν όσα επικαλούμαι είναι δικαιολογίες ή είναι πράγματι αλήθεια;

Μια καλή ιδέα είναι μία σειρά από ερωτήσεις: Είναι όντως αλήθεια ότι θα είμαι στο τέλος σε καλύτερη κατάσταση αν αναβάλω αυτό που έχω να κάνω; Στ’ αλήθεια δεν μπορώ να κάνω τώρα ούτε ένα μικρό βηματάκι; Αν το κάνω τι θα συμβεί; Πώς θα αισθάνομαι τότε; Αν δεν το κάνω;

Αλλά ακόμη και αν λέμε αλήθεια, πόσο βοηθάει να μένουμε στάσιμοι; Ολοι νιώθουμε κάποτε κουρασμένοι, χωρίς έμπνευση ή διάθεση να κάνουμε κάτι. Πώς γίνεται και κάποιοι καταφέρνουν να μην είναι αναβλητικοί;

Μπορούμε άραγε να χρησιμοποιήσουμε την «αλήθεια μας» για να καταλήξουμε σε ένα βοηθητικό συμπέρασμα; Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν. Υπάρχουν όμως... μαγικές λέξεις. Οπως η λέξη «αλλά». Αυτή που αν τη βάλουμε ανάμεσα σε δύο προτάσεις καταφέρνει να αποδυναμώνει την πρώτη: 

Μπορεί να μην είμαι τόσο καλός, αλλά θα κάνω μια προσπάθεια. Είμαι κουρασμένος, αλλά θα ασχοληθώ ένα τέταρτο και μετά θα πάω για ύπνο. Δεν έχω τον κατάλληλο εξοπλισμό, αλλά τι θα μπορούσα να κάνω βοηθητικά; Θα χάσω το ντέρμπι της ομάδας μου, αλλά θα με ανταμείψω με ένα εισιτήριο διαρκείας. Δεν μπορώ να κάνω δίαιτα στο γλέντι, αλλά μπορώ να αποφύγω το γλυκό. 

Το θέμα δεν είναι να αποδείξουμε κάτι στον εαυτό μας, αλλά να τον επεκτείνουμε. Και αν, τελικά, όλα όσα λέγαμε ήταν μόνο δικαιολογίες; Είναι μια καλή αφορμή για να αναρωτηθούμε: είναι όντως δικός μας ο στόχος ή μήπως δεν έχουμε καμία διάθεση να τον φτάσουμε;

Το είδαμε εδώ



 ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ

 ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 

ΣΤΟ FACEBOOK Ή ΣΤΟ BLOGGER👇

« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID