Πώς να αυξήσεις τη σεροτονίνη σου… και να τους τρελάνεις όλους

0

Η σεροτονίνη είναι γνωστή και ως η ορμόνη της ευτυχίας. Όταν την έχεις σε αφθονία αισθάνεσαι θαυμάσια, πονάς λιγότερο, είσαι περισσότερο αποτελεσματικός πνευματικά, συναισθηματικά και υλικά.

Όταν δεν την έχεις το χρώμα σου είναι το μαύρο, η αγαπημένη φράση είναι η “αχ βαχ” και το αγαπημένο σου τραγούδι το “Άνοιξε πέτρα”! Μάθε πώς μπορείς να αυξήσεις τη σεροτονίνη σου με απολύτως φυσικούς τρόπους.


Τι είναι

Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής στον οποίον σπάνια δίνουμε σημασία όταν υπάρχει σε καλή επαρκή ποσότητα στον οργανισμό. Η σεροτονίνη έχει συνδεθεί με τη χαρά, την ευτυχία, την ηρεμία και την ευφορία. Η έλλειψη της έχει ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα. Αυτό που ίσως δεν ξέρεις είναι ότι η σεροτονίνη βρίσκεται σε μεγάλο ποσοστό στο… ταπεινό έντερο, επηρεάζοντας ανάλογα με τα ποσοστά της, και τη λειτουργία του.

Φάε τη σεροτονίνη σου

Ναι, και σε αυτή την περίπτωση η ευτυχία σου περνάει από το τραπέζι σου. Από τα βασικά αμινοξέα που βοηθούν τη σεροτονίνη, είναι η τρυπτοφάνη. Η οποία όμως απορροφάται πολύ καλύτερα από τον οργανισμό σου όταν τη λαμβάνεις μαζί με υδατάνθρακες. Αλλιώς, παίρνουν τη θέση τους άλλα αμινοξέα. Οι καλύτερες τροφές για την τρυπτοφάνη είναι:

Σπανάκι
Καρύδια
Φύκια
Κάρδαμο
Σπόροι (ηλιόσπορος, κολοκυθόσπορος, λιναρόσπορος, chia κλπ)
Σόγια
Λιπαρά ψάρια
Βρώμη
Μπανάνες
Θυμήσου να συνοδεύσεις τις παραπάνω τροφές με υδατάνθρακες που θα μπορέσουν να απελευθερώσουν αργά την ενέργεια τους στον οργανισμό σου, και να ενισχύσουν την τρυπτοφάνη που χρειάζεσαι.

Βγες μια βόλτα στον ήλιο

Οι έρευνες δείχνουν ότι τον χειμώνα τα επίπεδα της σεροτονίνης πέφτουν αρκετά ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες αυξάνονται. Το μυστικό είναι ο ήλιος. Όσο περισσότερο σε βλέπει ο ήλιος τόσο περισσότερη βιταμίνη D παράγεις, δίνοντας μια ώθηση στην παραγωγή σεροτονίνης.

Γυμνάσου ή απλά κουνήσου από τη θέση σου

Η αεροβική άσκηση είναι αυτή που κάνει τη σεροτονίνη να τρελαίνεται από χαρά. Οπότε μπορείς να κάνεις μια αεροβική άσκηση όπως χορός, zumba, τρέξιμο ποδήλατο. Αν ασκηθείς και σε εξωτερικό χώρο για να είσαι περισσότερη ώρα στον ήλιο, θα έχεις επιτύχει τον καλύτερο συνδυασμό.

Κάνε ένα μασάζ

Και εδώ το κέρδος είναι διπλό. Με το μασάζ και με την δέρμα με δέρμα επαφή, δεν αυξάνεται μόνο η σεροτινίνη σου, αλλά μειώνεται και η κορτιζόλη, που είναι η ορμόνη του στρες.

Κάν’ το μόνος σου

DIY στην κυριολεξία. Ακόμα και αν δεν μπορείς να κάνεις τίποτα από τα παραπάνω, βρες τρόπους να θυμηθείς τις καλές στιγμές πιυ έχεις ζήσει. Στιγμές που σου έχουν δώσει χαρά. Δες φωτογραφίες, άκουσε ένα τραγούδι που συνήθιζες να το χορεύεις μικρός με τρέλα, δες μια ταινία που ξέρεις ότι σου φτιάχνει πάντα τη διάθεση.
Το να γεμίσεις τις σκέψεις σου με ευχάριστα θέματα αντί για τα συνηθισμένα δυσάρεστα, είναι μια θαυμάσια -αν και δύσκολη στην αρχή- λύση, για να κάνεις κάτι.

Ωμ και πάλι Ωμ

Ο διαλογισμός είναι μια από τις καλύτερες λύσεις για να κάνεις τη σεροτονίνη μόνιμο κάτοικο. Πολλές έρευνες δείχνουν ότι μετά από 30 λεπτά διαλογισμού, έχεις όχι απλά ηρεμήσει αλλά νιώθεις και περισσότερο χαρούμενος. Μια κατάλληλη μουσική για διαλογισμό -τη βρίσκεις παντού- και 30 λεπτά ηρεμίας με κλειστά μάτια σε θέση διαλογισμού , μπορούν να είναι το πιο γλυκό κερασάκι στην τούρτα της σεροτονίνης σου.

Η τέλεια -σεροτονίνης- ημέρα

Ξυπνάς το πρωί και ανάμεσα στα άλλα, τρως και μια φέτα ψωμί πολύσπορο.
Αργότερα πηγαίνεις για τρέξιμο στο φως της ημέρας.
Ενδιάμεσα βλέπεις φωτογραφίες από τις καλύτερες διακοπές της ζωής σου.
Το γεύμα σου είναι γεμάτο από τρυπτοφάνη και υδατάνθρακες.
Το απόγευμα κάνεις ένα μασάζ
ενώ το βράδυ πριν κοιμηθείς, κάνεις έναν διαλογισμό.
Και κάπου εκεί αναφωνείς: Η ζωή είναι ωραία, ρεεεε!

anewlife.gr

.........................................................................................................................................
loading...


Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε like… η κοινοποιήστε το και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!